Fortuna FF
- Tillsammans är vi
F07

Fortuna F07 seriesegrare – igen! Denna gång i F07 NV A.
2020-10-14 21:42
En direkt avgörande seriefinal mot fint spelande Jonstorp (tabelltvåa) bjöd på stor dramatik – både frustration men även glädjefnatt bland tjejerna på plan och inte minst de nervvrak till föräldrar som satt på läktaren. Underläge med 0-2, länge länge. Fortuna F07 vände matchbilden och kvitterade nästintill mirakulöst med två snabba mål i slutminutrarna till 2-2 och därmed var seriesegern i hamn! Grattis F07 – vilket gäng fotbollstjejer!

Jonstorp dundrade på med övertygande spel i första perioden och ledde rättvist med 2-0 redan då. Fortuna klev riktigt taggade ut på plan efter periodvilan och visade att man inte hade gett upp hoppet. Fortuna F07 tog över alltmer. Jonstorp kämpade ju också om seriesegern, en vinst för dem hade gjort dem till seriesegrare. Fortuna behövde minst lika-resultat för att stå som seriesegrare. Men det satt långt inne.

Inte förrän det var 8 minuter kvar kom första reduceringsmålet. Plötsligt 1-2 och nu lade tjejerna in nästa växel och gav järnet sista minutrarna av matchen. Man hörde föräldrar och Fortunasupporters heja på allt vad de hade och bita på naglarna samtidigt. Vilken pärs! Och så, pang! Mål till Fortuna när det var knappt 4 minuter kvar av matchen! Jonstorp var riktigt nära och hade mycket bra press de avslutande matchminutrarna men Fortuna stod seriesegrare när domaren till sist blåste i pipan.

Stort grattis till alla tjejer i Fortuna F07 till en välförtjänt serieseger i F07 NV A!